Jual Sepatu Olahraga Murah Di Jogja - Jual Sepatu Murah Lampung, Jual Sepatu Bandar Lampung, Jual Sepatu Bandung

Latest

Selasa, 06 November 2018

Jual Sepatu Olahraga Murah Di Jogja

SEPATU PRIA NIKE (Import Quality)
RP.150.000

BILA ANDA MINAT BISA HUBUNGI
WA: 085669325924
ONGKIR (MENYESUAIKAN)
SIZE: 39,40,41,42,43
Jual Sepatu Olahraga Murah Di Jogja - SERI ISKANDAR - Kementerian Pembangunan Luar Bandar (KPLB) bercadang menambah kursus kemahiran pembuatan beg tangan dan kasut di bawah Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas).

Menterinya, Datuk Seri Rina Mohd Harun berkata, buat masa ini Akademi Kemahiran Kemas (AKK) Seri Iskandar dan Gopeng hanya menawarkan Diploma Pentadbiran Fesyen dan Pakaian, Sijil Pembuat Pakaian Wanita dan Lelaki serta Sijil Penyediaan dan Pembuatan Makanan.


"Jadi kementerian bercadang melebarkan lagi bidang fesyen bukan sahaja kepada pakaian tetapi juga beg tangan dan kasut memandangkan ia penting dalam kegunaan ramai hari ini.

"Bagi merealisasikan ia kementerian akan berbincang dengan kementerian berkaitan untuk memperluaskan bidang-bidang kemahiran yang akan ditawarkan di AKK," katanya selepas hadir pada Majlis Konvokesyen Kemahiran Kemas kali ke-11 di Dewan Iltizam, AKK, Seri Iskandari, hari ini.

Tambahnya kursus baharu tersebut akan diperkenalkan secepat mungkin di Jual Sepatu Olahraga Murah Di Jogja dua AKK dalam negeri ini iaitu AKK Seri Iskandar dan AKK Gopeng.

Pada majlis sama, Rina turut memaklumkan kementeriannya itu akan melaksanakan Diploma Lanjutan Kemahiran Malaysia (DLKM) Tahap 5 di AKK Seri Iskandar mulai tahun hadapan.

"Buat masa ini kita hanya menawarkan Diploma Kemahiran Malaysia (DKM) Tahap 4 kepada pelajar di AKK dan saya telah meminta Kemas agar melanjutkan ia hingga ke tahap lima.


"Ia bertujuan agar lebih banyak ilmu dapat diberikan kepada mereka dalam mencari peluang Jual Sepatu Olahraga Murah Di Jogjapekerjaan atau membuka perniagaan sendiri apabila tamat pembelajaran kelak," katanya.

Menurut Rina lagi seramai 25 pelatih dari DKM Tahap 4 akan mengikuti DLKM Tahap 5 dalam bidang Pengurusan Fesyen dan Pakaian bermula Julai 2019.

"Tempoh pengajian pula adalah selama satu tahun enam bulan dan apa yang membanggakan Kemas merupakan institusi awam pertama melaksanakan DLKM Tahap 5 di negara ini," katanya.

Sementara itu, seramai 166 orang graduan bidang kemahiran jahitan dan kulinari dari AAK Seri Iskandar dan Gopeng menerima sijil dan diploma pada majlis konvokesyen berkenaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar